همایش یک روز برای همه
واحد IT
1398/09/19
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
همایش یک روز برای همه

در مواجهه با واقعیت معلولیت باید ائتلافی اجتماعی ، علمی ، فرهنگی و سیاسی شکل گیرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه بچه های آسمان همایش نکوداشت روز جهانی معلولان 18 آذر 1398 در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش برگزار گردید.

ابراهیم صادقی فر معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت کار  و رفاه اجتماعی در این همایش حضور داشتند. ایشان ضمن تقدیر از زحمات متولیات توانبخشی و حمایت از معلولان به ویژه معلولان ذهنی تحت پوشش خیریه بچه های آسمان این اقدام را ستود.

موسسه خیریه

معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت رفاه در همایش" یک روز برای همه" به همت موسسه خیریه بچه های آسمان گفت: معتقدم برای مواجهه با واقعیت معلولیت باید ائتلافی اجتماعی، علمی، فرهنگی و سیاسی شکل بگیرد. جامعه باید اهمیت موضوع را دریابد و بداند که دولت‌ها اغلب توانایی ندارند از پس مشکلات موجود برای 10 تا 12 درصد از جامعه خود که بیشترین کمک را نیاز دارند برآیند. لذا باید جامعه مدنی به خوبی برای کاستن از علل بروز معلولیت‌ها و مقابله با پیامدهای آن بسیج شود.

دکتر داریوش شکیبی مدیرعامل موسسه خیریه بچه های آسمان ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین و نیکوکاران در همایش "یک روز برای همه" گفت: موسسه قصد دارد در راستای اهداف انسان دوستانه و توانبخشی معلولان تحت پوشش خود بزرگ ترین مرکز توانبخشی و حمایتی را با مشارکت و همدلی نیکوکاران و مسئولین ایجاد نماید.

دکتر داریوش شکیبی در ادامه خاطر نشان کرد، موسسه خیریه بچه های آسمان در حال حاضر عهده دار بیش از 450 توانخواه می باشد که در مراکز نگهداری و توانبخشی فشم، کرج و خیابان ولیعصر می باشد که مرکز نگهداری کرج و خیابان ولیعصر استیجاری است بار مالی سنگینی را بر دوش موسسه قرار داده است.

مدیرعامل موسسه خیریه بچه های آسمان گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ما از کلیه مسئولین و نیکوکاران انتظار حمایت و کمک داریم.

دکتر داریوش شکیبی در ادامه در خصوص اقدامات توانبخشی و حمایتی موسسه گفت: کادر متخصص بچه های آسمان تاثیر بسزایی را در راستای توانبخشی و توانمند سازی معلولان تحت پوشش را دارد. و از عموم مردم برای بازدید از مراکز دعوت نمود.

دکتر سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری ایران دیگر سخنران این همایش بود.

رئیس انجمن مددکاری ایران ضمن نکوداشت و تکریم از معلولان بر حفظ و کرامت این توانخواهان تاکید نمود. وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمایت مسئولین موسسه گفت: موسسه خیریه بچه های آسمان سال هاست که بعنوان یکی از بزرگ ترین متولیان نگهداری و توانبخشی معلولین بی سرپرست به ویژه کم توانان ذهنی فعالیت می نماید.

دکتر موسوی چلک در ادامه خاطر نشان کرد، برابری فرصت ها، دسترسی، برابری بین زن و مرد، احترام به ظرفیت های قابل تحول افراد دارای معلولیت و احترام به حقوق این افراد در جهت حفظ هویتشان فاصله داریم و در برخی از این اصول فاصله معنا داری داریم. چالش های اساسی پیش روی این افراد هست که می تواند مانع بزرگی در تحقق حقوق شهروندی این افراد باشد.

مشارکت در ساخت آسایشگاه معلولین کشور

رئیس انجمن مددکاری ایران گفت:

مناسب نبودن پیاده روها، اتوبوس ها، ترمینال ها، حمل ونقل درون شهری، ورودی بانک ها، عابربانک ها، نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب معلولین، تابلو‌های راهنمایی درتقاطع ها، پارکینگ خودرو مختص معلولین، آسانسورها، نبود رمپ درتمام نقاط شهر، توجه نکردن به اصول مناسب سازی در جلوی درب خانه‌ها و پارک کردن خودرو جلوی سطح شیب دار،و ... از جمله موانع حضور افراد دارای معلولیت جهت مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی است.این موضوع حتی در سازمان های که خود مسئول پیگیری این امور هستند و عضویت در ستاد ملی مناسب سازی هم دارند به چشم می خورد که باید گفت جای تاسف دارد.اهمیت مناسب سازی محیط برای این افراد آنقدر بالاست که حتی در ارزیابی عملکرد دستگاه هایی اجرایی که به عنوان جشنواره شهید رجایی شناخته می شود به عنوان یکی از محور ها تعیین شده است،ولی در عمل گویا خیلی اهمیتی ندارد گر چه به نسبت سال های قبل بهتر شده است .

مشارکت در ساخت آسایشگاه معلولین کشور

در ادامه این همایش که با حضور نیکوکاران و مسئولین برگزار گردید از نمایشگاه توانمندی خیریه بچه های آسمان بازدید نمودند. سید محمد انصاری فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، هادی ساعی قهرمان المپیک ، بیژن خراسانی، دکتر سلیمی شهردار منطقه 3 از شرکت کنندگان و حامی این همایش بودند.

کمک به موسسه خیریه 

موسسه خیریه بچه های آسمان

موسسه خیریه بچه های آسمان 

کمک به خیریه

کمک به خیریه 

کمک مالی به موسسه خیریه

کمک مالی به موسسه خیریه 

کمک به موسسه خیریه

 خدمات توانبخشی

کمک به ساخت آسایشگاه معلولین 

موسسه خیریه

توانبخشی

 توانبخشی

کمک به خیریه  

کمک به خیریه


خیریه  
دیدگاه شما