اهدا فطریه و کفاره به خیریه
واحد IT
1400/02/20
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
اهدا فطریه و کفاره به خیریه

عید فطر

مسلمانان در سراسر جهان ماه رمضان را با عید فطر به پایان می رسانند.عید فطر در تقویم اسلامی (قمری) عید اصلی مسلمانان است وهر ساله با پایان ماه رمضان این عید را جشن خواهند گرفت و این در صورتی رخ می دهد که هلال ماه را مشاهده کنند . ماه رمضان ، ماه مهمانی خداست و این ماه نزد مسلمانان دارای جایگاه خاصی است و از اهمیت ویژه ای برخوردار است . پیامبر اکرم سفارشات زیادی درباره این ماه مبارک کرده است.
عید فطر عیدی است که مسلمانان را متحد نشان می دهد و آنها با گرفتن روزه، صبر و بردباری خود را تقویت می کنند و به خداوند نزدیک تر خواهند شد. روزه داری جز فروع دین اسلام محسوب می شود. از شما عزیزان که این مقاله را می خوانید درخواست می کنیم که در صورت دادن فطریه  به هر موسسه خیریه، موسسه خیریه بچه های آسمان را فراموش نکنید. این موسسه خیریه ازمعلول بی سرپرست به صورت شبانه روزی نگهداری می کند ودر اصل سرپرست آنها است و به کمک های مردمی نیاز زیادی دارد.

 

پرداخت فطریه و کفاره سال 1402

اهدا فطریه و کفاره به خیریه

عید فطر پایان ماه مهمانی خدا یعنی ماه مبارک رمضان است و خیلی از مسلمانان میبایست فطریه خود و خانوادشان را به مراکز و مساجد اهدا کنند تا صرف نیازمندان و مستمندان شود. در کنار این موضوع برخی مسلمانان هستند که بنا به هر دلیل قادر به گرفتن روزه در ماه رمضان را نداشته اند و میبایست کفاره روزه های خود را بدهند و در پایان ماه رمضان یعنی در عید فطر فطریه و کفاره خود را پرداخت نمایند، در این بین کسانی هستند که فطریه و کفاره خود را بنا به خواست و صلاحدید شان به خیریه ها و مراکز خیریه اهدا میکنند تا در کنار اهدا فطریه و کفاره خود به خیریه در کار خیر هم سهیم باشند.
هر مسلمان به میزانی که باید فطریه یا کفاره خود و یا اگر سرپرست خانواده باشد فطریه تمامی افراد خانواده را محسابه و به خیریه ها کمک و اهدا کند.
یکی از خیریه هایی که در روز عید فطرپذیرای فطریه و کفاره های شما عزیزان می باشد، موسسه خیریه بچه های آسمان است. خیریه بچه های آسمان بیش از 20 سال است که در حال فعالیت و نگهداری معلولین ذهنی وجسمی است و تمامی این سال ها توانسته با کمک و حمایت مردم اداره و به رسالت خود پایبند باشد. بهتر است بدانید این خیریه با نگهداری 400 مددجو در سه شعبه مختلف شامل (دختران – پسران و بزرگسالان)  توسط کمک های مردمی که بصورت کمک های نقدی و غیرنقدی است، اداره می شود. خیریه بچه های آسمان در این روزهای کرونایی به شدت به یاری گرم شما عزیزان نیازمند است تا بتواند مایحتاج اصلی مددجویان که شامل (دارو – غذا –پوشاک و ...) است را تامین نماید.

شما عزیزان میتوانید با اهدا فطریه و یا کفاره عمد یا غیر عمد خود به خیریه بچه های آسمان، هم فطریه خود را اهدا نمایید و هم در یک کار خیر شرکت کنید.
همچنین خیریه بچه های آسمان پذیرای سایر کمک های نقدی ، غیر نقدی و فعالیت داوطلبانه و انسان دوستانه شماست و ما از شما عزیزان خواهشمندیم تا حامی همیشگی خیریه بچه های آسمان در امور خیر باشید.

 

مبلغ فطریه و کفاره رمضان 1402

مبلغ مربوط به کفاره غیرعمد :
به ازای هر روز 12/000 هزار تومان (دوازده هزار تومان)

مبلغ مربوط به کفاره عمد :
کفاره عمدی روزه به ازای هر روز 720/000 هزار تومان (هفتصد و بیست هزار تومان) تعیین شده است.

 

اهدا نذورات
اهدای نذورات یک کار اخلاقی، فرهنگی و دینی است، هدف فردی که نذری می‌دهد، صرفاً رسیدن به ثواب نیست. بلکه این فرد برای رضایت الهی به فکر بهبود وضع افراد ناتوان و محروم جامعه است. روایات اسلامی و آیات قرآنی هم آشکارا دربارۀ مسئله نذورات و کمک به ایتام و نیازمندان صحبت می‌کند. در این نوع روایات از نذر مانند یک تعهد میان خداوند و انسان یاد می‌شود. از این رو با نذر کردن فرد کار نیک انجام می‌دهد و در ازای آن حاجت‌روا می‌شود.

 

راه های کمک به خیریه شامل:

- دریافت فطریه به خیریه
- دریافت زکات به خیریه
- اهدا کفاره به خیریه
- اهدا نذورات به خیریه
- اهدا فطریه شب قدر
- کمک های نقدی شب احیا
- دادن هزینه سفره افطار
- اهدا کمک های غیر نقدی شامل (دارو – لباس – مواد شوینده – لوازم بهداشتی و ...)
- خرید محصولات دست ساز مددجویان در فروشگاه خیریه
- سفارش استند تبریک
- سفارش استند تسلیت
- سفارش لوح و تاج گل

جهت آشنایی و ارتباط میتوانید از طریق تلفن 02143613 و یا از طریق پرتال آنلاین موسسه خیریه بچه های آسمان همراه ما باشید.

 


فطریه   اهدا فطریه   اهدا کفاره   اهدا فطریه و کفاره   اهدا فطریه و کفاره به خیریه   اهدا فطریه به خیریه   اهدا کفاره به خیریه   اهدا نذورات به خیریه   کمک به خیریه   نحوه اهدا فطریه به خیریه   نحوه اهدا کفاره به خیریه  
دیدگاه شما